אחות סיעודית בבית ל-24 שעות

תוכן עניינים

מה תפקידה של אחות סיעודית ל-24 שעות? מתי נזדקק לשירות זה וכיצד נבחר אחות סיעודית בבית למשך עשרים וארבע שעות בצורה נכונה? בעמוד זה תוכלו לקרוא על הנושא בהרחבה ולקבל תשובות לכל השאלות הללו.

ליווי של אחות סיעודית במשך 24 שעות

תפקידה של אחות סיעודית בבית ל-24 שעות משמעותי ביותר לבריאות המטופל, לרווחתו הנפשית והגופנית. בעיקר כאשר מצב בריאותי מורכב משפיע על החוסן הנפשי והפיזי של המטופל, בין אם הוא מבוגר או צעיר. אחות סיעודית פרטית יכולה להקל על שגרת חייו, לספק לו טיפולים רפואיים נדרשים וללוות אותו מסביב לשעון כדי לתת לו מענה מלא ולספק שקט נפשי לבני המשפחה.

אחות סיעודית בבית ל24 שעות

אחות סיעודית צמודה – מה תפקידה?

אחות סיעודית היא אחות מוסמכת ומנוסה במתן מענה למטופלים סיעודיים הזקוקים גם לטיפול רפואי, בדיקות, תרופות ועוד.

היא מסוגלת להעניק מגוון רחב של שירותים סיעודיים ורפואיים למטופל, בהתאם לצרכיו הספציפיים וביניהם:

  • טיפולי רווחה: ניקיון, רחצה, לבוש, ניקיון הסביבה הקרובה.

  • ליווי: הגעה לבדיקות רפואיות שוטפות לפי הצורך, ליווי למעון יום, טיולים בחוץ ועוד.

  • טיפולים שוטפים: מתן תרופות וזריקות, בדיקות לחץ דם ועוד.

באילו מקרים נצטרך אחות סיעודית פרטית?

מטופל עשוי להיות סיעודי לפרק זמן קצוב, כמו למשל לאחר ניתוח או פציעה קשה, או באופן קבוע, כמו אצל קשישים, חולים כרוניים ונכים. אחות סיעודית עשויה להיות נחוצה באופן קבוע אצל מטופלים שחיים בגפם ואינם מעוניינים לעבור למוסד סיעודי.

היא עשויה גם להיות נחוצה באופן זמני, למשל כאשר המשפחה נוסעת לחופשה והמטופל נשאר בבית, או כאשר המטופל נשאר להשגחה בבית החולים לאחר ניתוח והמשפחה רוצה לספק לו ליווי צמוד –  סיעודי ומקצועי לכל תקופת האשפוז.

היא יכולה ללוות אותו במחלקה שיקומית, או בבית ולמעשה כמעט בכל מקום בו המטופל שוהה. היא אחראית לתת למטופל את התרופות שלו באופן מקצועי ובזמן הנכון, לבצע בדיקות לחץ דם, בדיקות דופק ואף להעניק טיפול מציל חיים במקרה הצורך.

מטופל זקוק לשירות של אחות סיעודית כאשר הוא מתקשה לבצע בעצמו פעולות יומיומיות שוטפות וכאשר הוא זקוק להשגחה רפואית צמודה אם הוא מחובר למכשירים, או שיש חשש להחמרה במצבו.

למשל:

  • מטופלים סיעודיים או חולים כרוניים בתקופת החלמה

  • מטופלים לאחר ניתוח הנמצאים בתקופת החלמה וזקוקים לתחושת ביטחון

  • השגחה פרטית לשיפור איכות החיים ויכולת התפקוד של המטופל

  • ליווי מקצועי, יחס חם ואישי לאורך תקופת אשפוז בבית חולים

  • אחות לילה המאפשרת מנוחה לבני המשפחה

השוואה: אחות סיעודית פרטית מול אפשרויות אחרות 

אחות סיעודית בבית או מטפלת סיעודית – אחות סיעודית יכולה לתפקד כמו מטפלת סיעודית.  אך בנוסף לכך היא גם בעלת הכשרה וניסיון המאפשרים לה לספק טיפולים רפואיים והשגחה רפואית מקצועית ואף טיפולים מצילי חיים בעת הצורך, אותם מטפלת סיעודית לא יכולה לתת.

אחות סיעודית ל 24 שעות מול מוסד סיעודי – מוסד סיעודי הוא אופציה פרקטית למטופלים הזקוקים להשגחה של 24 שעות.

מנגד – אחות סיעודית בבית מאפשרת למטופל להישאר בסביבה המוכרת והנוחה, ולשמור על בריאות נפשית אופטימלית, תוך שהיא מעניקה טיפול פרטני מותאם אישית ויחס מלא באופן בלעדי למטופל שלה מסביב לשעון.

אחות סיעודית צמודה או למספר שעות ביום – אם המטופל זקוק לסיוע בכל תחומי החיים, לאורך כל שעות היממה, לצד השגחה רפואית, הרי שהפתרון המתאים לו ביותר הוא אחות סיעודית ל 24 שעות, שתסייע לו בכל פעולה יומיומית וכן תספק לו השגחה וטיפול רפואי כל עוד הוא זקוק לה.

איך לבחור אחות סיעודית בבית ל-24 שעות?

כדי לבחור אחות סיעודית פרטית בבית ל 24 שעות ביממה, חשוב לבדוק שיש לה רמה מקצועית ורמת ניסיון מספקת, התמחות והסמכה רלוונטית. לצד זה, לא פחות חשובה היכולת לגלות אמפתיה, לחייך, ליצור חיבור אישי עם המטופל ולתת לו תחושה נעימה.

שילוב של כל אלה מאפשר למטופל לקבל את הטיפול המקצועי לו הוא זקוק, לצד איכות חיים ושיפור המצב הנפשי.

לסיכום, אחות סיעודית בבית היא שירות מקצועי שאין תחליף ראוי ליתרונות שלו. אם גם אתם מחפשים פתרון הולם, מכבד ונעים ככל האפשר ליקרים לכם – צרו קשר.