מטפלים סיעודיים ישראלים

תוכן עניינים

מטופלים סיעודיים ובני משפחותיהם לעיתים נרתעים מן המחשבה על מטפלת סיעודית זרה, שאינה דוברת עברית ואף אינה תושבת ישראל, שתיכנס הביתה ותהפוך לחלק בלתי נפרד מהמשפחה. האמת היא שיש גם מטפלים סיעודיים ישראלים והם יכולים לעשות את התפקיד בצורה נפלאה ולענות היטב על צרכי המטופל והמשפחה. אך מה חשוב לדעת לפני שמחפשים מטפלת סיעודית ישראלית? המשיכו לקרוא.

מתי נצטרך מטפלים סיעודיים ישראלים?

מטופלים זקוקים לשירותי מטפלים סיעודיים כאשר הם נמצאים במצב סיעודי – כלומר צריכים עזרה והשגחה כדי לבצע פעולות יומיומיות. מצב כזה יכול להגיע בגיל זקנה, עבור קשישים שעברו תאונה, מחלה או ניתוח ואינם יכולים לטפל בעצמם כראוי בגלל מגבלה פיזית, או עבור קשישים הסובלים מדמנציה. במקרים אלה, לרוב צריך טיפול סיעודי ארוך טווח ללא הגבלת זמן. במקרים אחרים, טיפול סיעודי קצר טווח עשוי להספיק, כמו במקרים של התאוששות ושיקום לאחר ניתוח ותאונה – אצל קשישים או צעירים.

עם זאת, מטפלים סיעודיים ישראלים הם לרוב יקרים משמעותית לעומת מטפלים זרים ולכן מקובל לשכור את שירותיה של מטפלת סיעודית ישראלית כאשר דרוש טיפול קצר טווח. לעומת זאת, מטפל סיעודי פרטי זר, עולה הרבה פחות והוא גם מגיע לארץ במיוחד כדי להקדיש את עצמו לעבודתו. כלומר אין לו התחייבויות מיוחדות או משפחה שהוא צריך לטפל בה.  לכן הוא פנוי באופן מלא לתפקיד מחייב, כולל מגורים בבית המטופל.

מטפלים סיעודיים ישראלים

איך לבחור מטפלת סיעודית ישראלית?

בחירת מטפלת סיעודית ישראלית לרוב מתבצעת דרך חברת קבלן עם התמחות ספציפית ועם רישיונות מתאימים להעסקת מטפלים סיעודיים ישראלים.

היתרונות בשיטה זו הם רבים:

  • החברה המעסיקה אחראית להפיק תלושי משכורת, לשלם ביטוחים, להכשיר ולבחור את המטפלים המתאימים ביותר.
  • חברה היא גוף אחראי על פעולות המטפלים ולכן יש למי לפנות אם יש בעיה עם הטיפול, או עם המטפל/ת.
  • גם אם המטפלת הקבועה חולה – חברה מסודרת יכולה לשלוח מחליפה זמנית ולהבטיח כי המטופל לא ישאר ללא מענה.
  • זוהי גם דרך נוחה לקבל עזרה בפניה לגופים כמו קופת חולים וביטוח לאומי כדי לקבל החזרים והשתתפות בעלויות הטיפול – בעזרת אנשי המקצוע של החברה.

עם זאת, חשוב להיות עם יד על הדופק ולבצע בעצמכם חלק מהשלבים בבחירת המטפלת והעסקה שלה. למשל:

  • בקשו לראות רישיונות, הסמכה ואישורים כדי לדעת מה רמת ההכשרה והידע שלה.
  • בדקו אם יש לה ניסיון בטיפול במקרים דומים, בהתאם לצרכים הספציפיים של המטופל.
  • ערכו לה ראיון אישי, כדי לבחון אישיותה ואם יש לה כימיה טובה עם המטופל ועם משפחתו.
  • בדקו איתה אם יש דברים שהיא לא מוכנה לעשות (ניקיון? קניות?) ואם היא נכונה לבצע בשמחה ומתוך תחושת שליחות את התפקיד.

מחיר מטפלות סיעודיות ישראליות

מטופלים בעלי זכאות לקבלת שעות טיפול סיעודי מהמדינה יכולים לקבל החזרים חלקיים – לפחות עבור מספר שעות בשבוע – על הטיפול הסיעודי.  אם קיים צורך לקבל יותר שעות ממה שאושר על ידי המדינה, ניתן להשלים את החסר בעזרת ביטוח סיעוד פרטי או באמצעות כספים פרטיים. עבור מטפלת סיעודית זמנית שאינה צמודה למטופל 24/7,  המחיר הוא סביב 50 – 80 ש"ח לשעה, בהתאם לרמת הניסיון של המטפלת, הכשרה, דרישות וכן הלאה. אם מדובר על מטפלת פרטית בבית, שנשארת ללון עם המטופל, המחיר משתנה בהתאם – בין אם מדובר על סידור קבוע, על סידור זמני או על יומיים בשבוע.

לסיכום, מטפלות סיעודיות ישראליות עשויות להעניק למטופלים ומשפחותיהם שקט נפשי גדול יותר, תקשורת טובה יותר וחיבור אישי קל יותר. עם זאת, כדי לבחור את ההתאמה המדויקת ביותר – כדאי להיעזר באנשי מקצוע מנוסים, שיכולים להפנות אליכם מטפלת מקצועית, אמינה ואיכותית ולסייע לכם בכל התהליכים.