מטפלות סיעודיות זרות

תוכן עניינים

בעמוד זה ריכזנו בעבורכם את כל המידע על שירות של מטפלת סיעודית זרה – איך בוחרים את המטפלת המתאימה, מתי נצטרך את שירותיה, כמה זה צפוי לעלות לנו ומה ההבדל בין מטפלת זרה לישראלית.

אם הגעתם למסקנה כי יקיריכם זקוקים לליווי והשגחה צמודים מסביב לשעון, אתם כנראה מחפשים מטפלת סיעודית זרה, שתהפוך לבת בית ותתן לכם שקט נפשי.

אבל כאן גם מתחילות השאלות הרבות לגבי תהליך העסקה של מטפלות סיעודיות זרות, התאמה אופטימלית למטופל, דרכי מימון וסיוע מביטוח לאומי, תנאי העסקה וכל מה שצריך לדעת, כדי להתחיל לחפש מטפלות סיעודיות זרות – שגם אפשר לסמוך עליהן עם היקרים לכם.

מטפלות סיעודיות זרות

מתי נצטרך מטפלת סיעודית זרה?

מטפלת סיעודית זרה יכולה להיות פתרון אידיאלי עבור מטופל סיעודי – קשיש או צעיר – כאשר הוא צריך טיפול סיעודי והשגחה צמודה מסביב לשעון. רוב המטופלים מתבקשים לעבור מבחן תלות של ביטוח לאומי כדי לקבל זכאות למימון חלקי של מטפלת סיעודית זרה. במבחן זה קובעים איזה סוג של טיפול וסיוע הם צריכים, האם הם צריכים ליווי והשגחה מסביב לשעון, מספר שעות זכאות וכן הלאה.

איך לבחור מטפל סיעודי זר?

לפני הכל – כשאתם מחפשים מטפל סיעודי זר, תצטרכו לקבל אישור העסקה על שם המטופל וכן אשרת עבודה למטפל שלכם על שם המטופל.חשוב לוודא כי המטפלת עברה הכשרה מתאימה לפני כניסתה לתפקיד.

נוסף על כך, אפשר לדרוש תעודת יושר מהמשטרה בארץ מוצאה וקורות חיים של המטפלת. לאחר שמסדירים את כל העניינים הפורמליים, חשוב לבצע התאמה אישית בין המטפלת לבין המטופל. דרישת סף מקובלת היא שהמטפלת תהיה סבלנית ומסורה, אם כי רצוי לבדוק גם כימיה אישית, גמישות ופתיחות של המטפלת, הבנה שפתית וכן הלאה.

כמה עולה מטפלות סיעודיות זרות?

אם מדובר על שכר גלובלי חודשי, מטפלות זרות בישראל זכאיות לקבל לפחות את שכר המינימום החוקי, העומד על  5,571.75 ש"ח, נכון לכתיבת שורות אלה.

שכר יומי עומד על מינימום של 222.87 ש"ח אילו שכר שעתי עומד על מינימום של 30.61 ש"ח לשעה. עבור בעלי זכאות למימון טיפול סיעודי מהמדינה, תצטרכו לשלם את ההפרש בין השכר המלא לבין גובה המימון (במרבית המקרים המימון מהמדינה הוא חלקי בלבד).

בנוסף, עליכם לרכוש ולהסדיר ביטוח בריאות עבור המטפלת, לצד ביטוח לאומי, וכן לרכוש עבורה ביטוח פנסיוני ולבצע הפרשות לפיצויים – הכל לפי דרישת החוק. המטפלת גם זכאית לכל התנאים הסוציאלים הקבועים בחוק בישראל, כמו ימי חופשה ומנוחה, חופשים לפי חגים שהיא חוגגת, דמי הבראה, ימי מחלה וחופשה שנתית.

מטפלת סיעודית זרה או מטפלת ישראלית?

מטפלות סיעודיות זרות הן איכותיות לא פחות ממטפלות סיעודיות הישראליות. עם זאת, העסקה של מטפלת סיעודית זרה מביאה איתה לא מעט אתגרים, איתם אפשר להתמודד בעזרת חברת סיעוד אמינה ומקצועית, שתעזור לכם לצלוח את סבך הבירוקרטיה ולבחור מטפלת שתענה על כל מה שאתם מחפשים.

אם גם אתם מחפשים מטפלת או מטפל סיעודי זר, נשמח לעמוד לרשותכם. צרו קשר למידע נוסף.