מחיר מטפלת סיעודית

תוכן עניינים

מחיר טיפול סיעודי הוא נושא גמיש ודינמי, המושפע ממספר גדול של גורמים – למשל ארץ המוצא של המטפל/ת, סוג ההעסקה, רמת ההכשרה, מימון מהמדינה ועוד. לפניכם מידע מקיף אודות כל הגורמים המשפיעים על מחיר מטפלת סיעודית.

מה משפיע על מחיר מטפלים סיעודיים?

להלן הפרמטרים המרכזיים אשר משפיעים על המחיר של שירותי סיעוד:

סוג העסקה: מטופלים שונים צריכים סיוע סיעודי ברמות שונות. לכן אפשר למצוא סוגים רבים של מטפלים סיעודיים במחירים שונים: מטפלת סיעודית קבועה או זמנית, מטפלת סיעודית לפי שעה או מטפלת סיעודית 24/7, מטפלת לפי שעה או לפי שכר גלובלי חודשי ועוד.

רמת ההכשרה: מטפלים סיעודיים מקבלים הכשרות שונות וצוברים ניסיון שונה. למשל אחות סיעודית, שיש לה הכשרה רפואית ולכן היא יכולה לתת טיפולים רפואיים שונים, לבצע בדיקות, לתת השגחה רפואית ועוד, לעומת מטפלת סיעודית המעניקה סיוע בפעולות יומיומיות בלבד.

מימון מהמדינה: מטופלים שקיבלו הכרה רשמית מהמוסד לביטוח לאומי על זכאות למימון מטפלת סיעודית מהמדינה, יכולים בדרך כלל לקבל מימון חלקי לפי שעות שבועיות או יומיות. אם הם צריכים יותר שעות ממה שאושר להם בפועל, ניתן לממן את יתרת הסכום בעזרת ביטוח סיעודי פרטי, או מימון פרטי אחר.

מטפלת ישראלית או זרה: ההנחה המקובלת היא כי מטפלת ישראלית יקרה יותר מאשר מטפלת זרה. אך זה קורה בעיקר כי רוב המטפלות הזרות עובדות לפי שכר גלובלי ומתגוררות בבית המטופל, כאשר מטפלת ישראלית לרוב עובדת לפי שעה ולפי תעריף שעתי, שהוא גבוה יותר.

תעריף אישי: מטפלת סיעודית פרטית יכולה לגבות תעריף אישי לפי ראות עיניה, בהתאם לרמת ההכשרה שיש לה, רמת הניסיון ועוד.

מחיר מטפלת סיעודית לפי שעה 

מחיר טיפול סיעודי לפי שעה ינוע בדרך כלל בין 50 – 120 ש"ח לשעה. הטווח עשוי להשתנות על סמך הפרמטרים אשר צוינו קודם לכן אז בדרך כלל זהו ממוצע המחירים.

מחיר מטפלת סיעודית זרה 

מטפלת סיעודית זרה המתגוררת בבית המטופל זכאית לקבל שכר מינימום או יותר, כאשר מדובר על שכר חודשי גלובלי של 5,571.75 ש"ח לפחות – נכון לכתיבת שורות אלה.

עלות מטפלת סיעודית שכר יומי

אם אתם משלמים למטפלת שלכם לפי יום עבודה, כלומר שכר יומי, הסכום יעמוד על מינימום של 222.87 ש"ח ליום חול, כאשר ימי חג, שבתונים וחגים ישולם מחיר גבוה יותר לפי החוק.

מחיר מטפלת סיעודית 24 /7

עלויות של מטפל סיעודי 24/7 נעות בין 7,250 – 8,750 ש"ח לחודש.

טווח מחירים של מטפלת סיעודית ישראלית

אם מדובר על מטפלת סיעודית ישראלית 24/7, המחיר ינוע בטווח שבין 12,000 – 14,000 ש"ח לחודש.

*** המחירים המוצגים אינם מחייבים את בעלי המקצוע שאיתם תדברו***

*** המחירים עשויים להשתנות מעת לעת. ***

לסיכום, מחיר טיפול סיעודי הוא נושא רחב ומגוון, המושפע ממספר גדול של גורמים. לכן מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי שיעזור לכם לבחור את השירות המתאים לכם ביותר ולקבל מחיר הוגן עבור טיפול סיעודי איכותי. צרו קשר למידע נוסף!