מטפלת סיעודית ללא לינה

תוכן עניינים

אנשים רבים הנמצאים במצב סיעודי זקוקים לעזרה של מטפלת סיעודית, גם אם בחלק מהמקרים הם צריכים את העזרה למספר שעות ביום. במקרים אחרים הם פשוט לא מעוניינים להכניס הביתה מטפלת ל 24 שעות ביממה, אותה הם לא מכירים. במקרים כאלה, מטפלת סיעודית ללא לינה יכולה להיות פתרון אידיאלי. הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא:

מתי נצטרך מטפלת סיעודית ללא לינה?

כל מטופל סיעודי זקוק לליווי מותאם אישית – בהתאם לרמת המוגבלות שלו, סוגי הצרכים שלו, אישיותו ומאפייני הקשר שלו עם משפחתו.

כאשר המטופל מתגורר עם בני משפחה שיכולים לדאוג לו לפחות בחלק מהזמן, או כאשר הוא מטופל במוסד רפואי או סיעודי  וגם כאשר הוא אינו מעוניין לגור עם מטפלת: אז הפתרון האידיאלי עשוי להיות מטפלת ללא לינה, שתדאג לכל צרכיו לאורך חלק משעות היממה.

מטפלת סיעודית ללא לינה

איך לבחור מטפלת סיעודית ללא לינה?

  • אם אתם מחפשים מטפלת ללא לינה – היא לרוב תהיה מטפלת ישראלית ולא עובדת זרה, כי יש לה מקום מגורים מסודר ואינה זקוקה לפתרונות לינה אצל המטופל.
  • חשוב לבחור מטפלת שיש לה את ההכשרה הנחוצה והאישורים הנדרשים לעסוק במקצוע זה.
  • כדאי לתת את הדעת על ההבדל בין אחות סיעודית לבין מטפלת סיעודית ולבדוק מראש איזה סוג של ליווי המטופל צריך.
  • רצוי להעסיק מטפלת סיעודית דרך חברה מתמחה, שיש לה רישיונות העסקה של מטפלות סיעודיות.

כך אתם יודעים מראש כי המטפלת שתגיע אליכם היא בעלת הכשרה מתאימה, יש עליה פיקוח, יש לה ביטוח ותלוש שכר ואף תוכלו לקבל מחליפה במקרה שהמטפלת הקבועה לא יכולה להגיע.

  • חשוב וכדאי לבדוק כימיה אישית בין המטפלת למטופל כדי להבטיח שהמטופל יחוש בנוח ויקבל גם חיזוק רגשי נוסף על הטיפול הסיעודי.

כמה עולה מטפלת סיעודית?

עלויות העסקה של מטפלת סיעודית בישראל משתנות בהתאם לכמות שעות סיעוד שבועיות לצד הסדרים ותנאים נוספים כמו נסיעות לפי הצורך.

עם זאת, שכר שעתי של מטפלת סיעודית לרוב עומד על 50 – 100 ש"ח לשעה.

המחיר עשוי להשתנות בהתאם לרמת הניסיון של המטפלת, דרישות שכר אישיות שלה, רמת ההכשרה, החברה המעסיקה ועוד.

מטפלת עם לינה או מטפלת ללא לינה – ההבדלים

  • מטפלת ללא לינה בדרך כלל תהיה ישראלית. לעומת זאת, מטפלת עם לינה תהיה בדרך כלל עובדת זרה.
  • עלויות מטפלת ללא לינה יכולות להשתנות בהתאם למספר השעות השבועיות לעומת מטפלת קבועה עם לינה, שלרוב מקבלת שכר חודשי גלובלי.
  • משפחה שבוחרת להעסיק מטפלת ללא לינה, תצטרך לדאוג לפתרונות אחרים בשעות שאין מטפלת.

מחפשים מטפלת סיעודית לפי שעה, או מטפלת סיעודית זמנית ומתלבטים איזו מטפלת הכי מתאימה לכם? צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.