מטפלים סיעודיים פרטיים

תוכן עניינים

מטפלת סיעודית פרטית או מטפל סיעודי פרטי, הם בעלי מקצוע חשובים מאין כמותם שנותנים שירות חיוני למטופלים סיעודיים הזקוקים לסיוע אישי בפעולות בסיסיות. הם מאפשרים למטופל לשהות בביתו בנוחות, או לקבל סיוע פרטי בעת אשפוז בבית החולים ובמוסדות סיעודיים ותפקידם הוא להקל על חיי השגרה, לארח לו לחברה, לתמוך בו רגשית ועוד. אילו סוגי מטפלים סיעודיים פרטים קיימים ואיך תבחרו מטפלת סיעודית פרטית שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם? ריכזנו לכם את כל התשובות במקום אחד.

תפקידו של מטפל סיעודי פרטי

בדרך כלל כאשר מדברים על מטפל סיעודי פרטי, הכוונה היא לאנשי סיעוד שאינם אחים או אחיות מוסמכים. תפקידם הוא לעזור למטופלים בפעולות יומיומיות בסיסיות, כמו רחצה, אכילה, ניקיון אישי, נטילת תרופות ועוד.

לצד זה, בעיקר במקרים של טיפול סיעודי ארוך טווח, מטפלים סיעודיים מעניקים גם שירותים נוספים, כמו ניקיון הסביבה הקרובה (למשל בבית), השגחה צמודה למניעת נפילות, קניות בסופר ועד ליווי צמוד לטיולים בחוץ, לקופת חולים וכן הלאה.

מטפלים סיעודיים פרטיים

סוגי מטפלים סיעודיים פרטיים

קיימים סוגים שונים של מטפלים סיעודיים או מטפלות סיעודיות פרטיות, בהתאם לצרכי המטופל ובני משפחתו:

מטפלת סיעודית זמנית מגיעה לצורך החלפת המטפלת הקבועה, או לתקופת סיעוד קצרת טווח, כמו אחרי ניתוח או תאונה.
מטפלת סיעודית ל 24 שעות מטפלת שנשארת עם המטופל מסביב לשעון, בין אם מדובר על תקופה קצרה או ארוכה.
מטפל סיעודי בבית מטפל או מטפלת שהופכים לבני בית ולמעשה עוברים לגור עם המטופל כל עוד הוא צריך אותם.
מטפלים סיעודיים במוסד או בבית חולים בין אם המטופל שוהה במוסד סיעודי, בבית החולים או בבית אבות – מטפל/ת סיעודי/ת יכולים להישאר לצידו ככל שידרש.
אחות סיעודית צמודה אחות מוסמכת שהיא גם מטפלת סיעודית. נותנת מענה לכל צרכי המטופל, כולל בדיקות רפואיות, מתן תרופות, ליווי לטיפולים ובדיקות, האכלה, לבוש ועוד.

איך בוחרים מטפל סיעודי פרטי מתאים לצרכים שלכם?

לבחירת מטפל סיעודי פרטי יש שני היבטים חשובים:

  1. ההיבט המקצועי והמעשי
  2. ההיבט האישי והרגשי

בהיבט המקצועי והמעשי: חשוב לבדוק אם אכן המטפל המבוקש הוא בעל הכשרה מתאימה, אישורים ורשיונות.  כאשר מדובר על מטפל זר או מטפלת זרה, חשוב לוודא כי יש לה אישור שהות ועבודה בישראל.

בנוסף, חשוב לבדוק עלויות, הכוללות נוסף על שכר חודשי גם תשלום לחברת קבלן, הוצאות אישיות, הפקת אישורים, הקצאת חדר שינה במקרה של מטפלת סיעודית צמודה וכן הלאה. חשוב גם לבדוק אם יש למטפל או המטפלת המבוקשת את הניסיון הספציפי הדרוש כדי לטפל בצרכים של המטופל הספציפי, על כל המאפיינים הייחודיים שלו.

בהיבט האישי והרגשי: בדקו שיש כימיה בין המטפל/ת לבין המטופל, שכן התאמה אישית היא פרמטר קריטי להצלחת הטיפול. חשוב לבדוק אם היא יכולה לתקשר בשפה שהמטופלים שלה יכולים להבין, אם היא נעימה וסבלנית, אם המטופל מתחבר אליה באופן אישי –  כי לעיתים קרובות מטפלת סיעודית הופכת לבת בית לכל דבר ולמעשה עוברת לגור עם המטופלות או המטופלים שלה. אם למשל המטפלת נדרשת עבור שני בני זוג סיעודיים, חשוב לוודא כי היא יכולה ונכונה לעמוד במשימה, שיש לה מספיק ניסיון ואת כל היכולות הדרושות.

לסיכום, בחירה של מטפלים סיעודיים צמודים היא נושא משמעותי וחשוב ולכן רצוי לעשות אותה בעזרת אנשי מקצוע שיכולים להציע לכם מטפלים סיעודיים בעלי הכשרה, הסמכה ואישורים. מטפלים שנבחרו באופן פרטני כדי להבטיח שהם עומדים גם במבחן האישיות, אמינות, סבלנות והכלה, שהם כה נחוצים למטופלים סיעודיים.