מטפלת סיעודית עם לינה

תוכן עניינים

אדם הנזקק לטיפול סיעודי מסיבות שונות, לעיתים זקוק לטיפול הזה מסביב לשעון. כאן נכנסת לתמונה מטפלת סיעודית ל 24 שעות, המלווה את המטופל בביתו. היא לנה בבית המטופל, כדי לספק השגחה וטיפול גם בשעות הלילה והופכת הלכה למעשה בת בית. חוק הסיעוד מעניק מכסת שעות שבועית לזכאי גמלת סיעוד דרך המוסד לביטוח לאומי המקלה על מי שמבקשים להעסיק מטפלת זרה או ישראלית, אשר תשהה עם המטופל מסביב לשעון ותדאג לכל צרכיו.

מתי נצטרך מטפלת סיעודית עם לינה?

מטופלים הזקוקים להשגחה של 24 שעות ביממה, לרוב נעזרים במטפלת שנשארת ללון בבית המטופל. זה עשוי לקרות במקרים שונים:

  1. מטופל סיעודי באופן קבוע – זקוק לטיפול סיעודי צמוד לטווח ארוך, למשל קשישים הסובלים מדמנציה או נכות פיזית, או צעירים בעלי נכות קשה.
  2. מטופל סיעודי זמני – קשישים או צעירים הזקוקים לטיפול סיעודי קצר טווח לאחר מחלה קשה, אשפוז, ניתוח או תאונה.מטפלת סיעודית עם לינה

איך לבחור מטפלת סיעודית עם לינה?

מטפלת סיעודית שנשארת עם המטופל מסביב לשעון היא בדרך כלל מטפלת זרה. אחת הסיבות לכך היא העלויות של מטפלים זרים לעומת מטפלים ישראלים, אך עוד סיבה מרכזית היא כי לרוב המטפלים הישראלים קשה להתחייב למשרה מסביב לשעון, שכן הם לרוב מטפלים במשפחה משלהם.

מטפלים זרים לעומת זאת, הם אנשים שעזבו את משפחתם וביתם בדיוק לצורך מטרה זו ולכן הם פנויים מרוב ההתחייבויות הרגילות ויכולים להעניק את כל זמנם ותשומת ליבם למטופלים. כאשר מדובר על מטפלת עם לינה לטווח קצר יחסית של מספר ימים, למשל לצורך סיוע לאחר ניתוח או תאונה – קל יותר למצוא מטפלת ישראלית שתספק את השירות.

נוסף על ההבדל הברור בין מטפלים ישראלים לבין מטפלים זרים, יש עוד כמה פרמטרים שחשוב לזכור כאשר בוחרים מטפלת עם לינה בבית:

כישורים וניסיון – התאמה של המטפלת לצרכי המטופל בהתאם ליכולות המקצועיות שלה והכרות שלה עם המצב הספציפי של המטופל.

אישיות ותקשורת – כימיה אישית בין המטפלת לבין המטופל היא קריטית כאשר מחפשים מטפלת עם לינה, שכן היא צפוי להפוך לבת בית עם הזמן. בנוסף, המטופל צריך להרגיש איתה בנוח, כי הוא חושף בפניה את ביתו, את חייו האישיים ואף הרבה יותר מכך.

שפה – כאשר מדובר על מטפלת זרה, חשוב לוודא כי היא יכולה לשוחח עם המטופל בשפה שהוא מבין.

אישורים והסמכה – חשוב במיוחד לבדוק את אישורי השהייה של מטפלת זרה, לצד הסמכה והכשרה מקצועית בהתאם לצורך.

מטפלת סיעודית עם לינה – כמה זה עולה ?

העסקת מטפלת סיעודית ל-24 שעות אמנם מגיעה עם זכאות לשעות שבועיות מהמדינה, אבל הזכאות לא מכסה עזרה סיעודית של 24/7. לעיתים ניתן לכסות את העלויות הנוספות בעזרת ביטוח סיעודי ובמקרים אחרים משפחת המטופל משלימה את החסר. עוד גורם שמשפיע על העלויות הוא האם המטפלת היא עובדת זרה או ישראלית, כאשר מטפלת ישראלית היא בדרך כלל משמעותית יקרה יותר לעומת מטפלת זרה.

מצד שני, אם מדובר על טיפול סיעודי קצר טווח – מטפלת ישראלית היא הפתרון המתאים יותר, למרות העלויות הגבוהות יותר. לצד השכר החודשי של מטפלת זרה עם לינה, קיימות הוצאות נוספות שכדאי לקחת מראש בחשבון, כמו ביטוח, אוכל, הוצאות אישיות, הפקת אישורים, תשלום לחברת הקבלן ועוד.

שוקלים לקחת מטפל סיעודי עם לינה לטווח ארוך או קצר, אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? נשמח לעזור לכם – פנו אלינו בכל שאלה ונשמח לעזור!